A szervezet magnéziumszintje hat a vérnyomásra is

2020 augusztus 18 - Meggyógyulnék szerkesztő

vernyomas_1.jpg

A magnéziumhiány számos káros következménnyel járhat, többek között magas vérnyomáshoz is vezethet. Ennek több oka is lehet.

A vérnyomás akkor növekszik meg, ha a vér nem tud akadálytalanul áramlani az erekben, esetleg az áramlást kiváltó pumpálás folyamatos, pihenés nélküli, vagy a folyadék térfogata nagyobb az erek áteresztő képességénél. A nehézkes véráramlás oka lehet a vérerekben levő tér összezsugorodása, a plakkok lerakódása, a folyadék térfogatát pedig növelheti a túl sok nátrium, amitől óriási molekulák alakulnak ki.

Ha mozgásban gazdag életmódot folytatunk, és a táplálkozásunkban előnyben részesítjük a zöldségeket, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonákat, zsírszegény tejtermékeket, és kerüljük a só és a zsírok bevitelét, eleve kisebb eséllyel alakul ki magas vérnyomásunk, de érdemes e mellett a magnézium-bevitelre külön is figyelnünk!

Egyrészt a magnézium feltétlenül szükséges az izmok elernyedéséhez is, ezért magnéziumhiányban a szívizmok sem tudnak ellazulni és megpihenni. Ha pedig a szív nem pihen, akkor több vért pumpál az erekbe, ami miatt növekszik a vérnyomás.

Másrészt a magnéziumhiány fokozhatja a szorongást, rontja a stressztűrő képességet is, ami szintén serkenti a szívműködést. A szervezet megfelelő magnéziumszintje megakadályozza, hogy stressz esetén túl sok adrenalin szabaduljon fel a szervezetben, magnéziumhiányban viszont az adrenalinszint növekszik, e miatt jobban felgyorsul a szív, és jobban emelkedik a vérnyomás. Ráadásul a stressz fokozza a magnézium kiválasztását is. Így minél kevesebb a magnézium a szervezetünkben, annál többet veszítünk belőle stresszhelyzetben, amely ördögi kört teremt.

Bizonyos vérnyomáscsökkentő készítmények fokozhatják a magnézium kiválasztását is, vagyis miközben egyfelől csökkentik a vérnyomást, másfelől növelik a magnéziumhiány esélyét. A magnéziumhiány pedig beindíthatja az előzőekben bemutatott folyamatokat, amelyek végül is a vérnyomás növeléséhez vezethetnek.

Az erre vonatkozó kutatások azt is bizonyították, hogy a magnéziumpótlás néhány higanymilliméterrel csökkentheti a vérnyomást azoknál, akiknek magnéziumhiányuk van.

A vérnyomás négy ásványi anyag – melyek kis mennyiségben és oldott formában megtalálhatók az emberi szervezetben – kényes arányától függ. Az ásványi anyag bevitel során érdemes az alábbi arányra törekedni: (Na+Ca) : (K+Mg)=1. Az izomműködés szempontjából pedig a magnézium és a kalcium arányára érdemes külön is odafigyelni, amely ideális esetben 2:1. A kalcium az izmok összehúzódásáért, a magnézium pedig az ellazulásért felel.

Hogy mennyi magnéziumra van szükségünk, az a testsúlyunktól függ: napi szükségletünk kilogrammonként 4-6 mg. Egy átlagos aktivitású 60 kilós felnőttnek tehát 240-360 mg magnéziumot kellene elfogyasztania naponta, de ha valaki rendszeresen sportol, vagy várandós, akkor arányaiban több magnéziumot kell bevinnie.

Ehhez a mennyiséghez ideális esetben elsősorban természetes úton, kiegyensúlyozott étrenddel kellene hozzájutnunk. Ha nem ilyen módon jutunk hozzá, vagy az alábbiakban felsorolt eset igaz ránk, akkor pótlásra is szükségünk lehet. Mivel napjainkban egyre csökken a növények magnéziumtartalma, amin az élelmiszeripari feldolgozás csak tovább ront, könnyen lehet, hogy még az egészséges táplálkozás sem biztosítja a megfelelő magnézium-bevitelt.

Hirdetés

Mit ajánlunk?

A Magnerot tablettában a magnézium orotát molekulához kötött, mely biztosítja a magnézium optimális felszívódását.

A Magnerot tabletta magnézium-orotát tartalmú, vény nélkül kapható gyógyszer.

 

A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

 

MagnerotMBlog2020.08.18.

Kinek ajánlott a magnéziumpótlás?

  • Egy bizonyos kor felett mindenkinek. Az idősebbeknek a legtöbb ásványi anyagból és vitaminból pótlásra van szükségük, így magnéziumból is, mert a korral ennek is csökken a felszívódása. Idővel az emésztőrendszerben alacsonyabb lesz a gyomorsavszint, amely csökkenti a magnézium felszívódását.
  • Gyógyszerszedés esetén: vizelethajtók, gyomorsavtermelést csökkentő protonpumpa-gátlók, az antibiotikumok, a kemoterápiás szerek is csökkentik a magnézium-felszívódást. Ha csak kalciumot tartalmazó készítményt szed, akkor is érdemes lehet a megfelelő arány fenntartása érdekében a magnéziumot is pótolni.
  • A gyomor- és bélrendszeri betegségek is csökkenthetik a magnézium felszívódását.
  • Terhesség esetén, mert a magzat elvonja a magnéziumot az anya szervezetétől.
  • Sportolóknak, mert nélkülözhetetlen az izmok működéséhez, a görcsök megelőzéséhez.
  • Ha sok szénsavas italt iszunk, mert a szénsav hozzákötődik az emésztőcsatornában a magnéziumhoz, így a szervezet nem tudja azt felvenni.
  • Ha sok finomított cukrot fogyasztunk, mert a cukor fokozza a magnézium kiválasztását.
  • Ha sokat kávézunk: mert a koffein is serkenti a magnézium kiválasztását.
  • Alkoholt rendszeresen fogyasztóknak, alkoholbetegeknek: az alkohol vízhajtó, serkenti a magnézium kiválasztódását. Az alkoholisták 30%-nak magnéziumhiánya van.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meggyogyulnek.blog.hu/api/trackback/id/tr10016168248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása