5 szempont a megfelelő magnéziumkészítmény kiválasztásához

183267663_m_normal_none.jpg

A magnézium egy alapvető ásványi anyag, amely a szervezet több mint 300 biokémiai reakciójában játszik döntő szerepet. Ezek közé tartozik az izom- és idegműködés, a szívritmus, a csontok szilárdsága és az energiatermelés. Ezért az elégtelen magnéziumszint a különböző egészségügyi problémák, köztük a csontritkulás, a magas vérnyomás, az érelzáródás, a szívritmuszavarok, a cukorbetegség és a stroke fokozott kockázatával járhat. E súlyos állapotok mellett a magnéziumhiány olyan problémák forrása is lehet, mint az izomgörcsök, a fokozott pulzusszám, sőt, a zavartság is. Az optimális egészségi állapot érdekében tehát elengedhetetlen a megfelelő magnéziumszint fenntartása. Bár a magnéziumhoz kiegyensúlyozott étrenddel is hozzájuthatunk, néha szükség van a pótlására.

Szerencsére a gyógyszertári kínálatban sokféle magnézium-készítményt találunk. Különböző formában állnak rendelkezésre, például magnézium-orotát, magnézium-citrát, magnézium-glicinát és magnézium-oxid is elérhető, amelyek mindegyike egyedi tulajdonságokkal rendelkezik. Azonban, mivel ennyi alternatíva áll rendelkezésre, kihívást jelenthet az igényeinknek megfelelő készítmény kiválasztása. Pedig az, hogy jó minőségű terméket válasszunk, amely könnyen és hatékonyan felszívódik, kulcsfontosságú döntés az egészségünk szempontjából.

Mielőtt azonban úgy döntünk, hogy magnéziumpótló készítményt kezdünk szedni, érdemes meghatározni az egyedi magnéziumszükségletet,  konzultálni orvossal vagy gyógyszerésszel. Honnan tudhatjuk, hogy kell-e és melyik az egyéni igényeinknek megfelelő készítmény? A választás megkönnyítése érdekében érdemes válaszolni a következő kérdésekre:

1. Miért kell növelni a magnéziumszintet?

Más és más oka lehet:

  • már kialakult magnéziumhiány, és ezért van szükség pótlásra (tünetek: izomgörcsök, székrekedés, fáradtság vagy fokozott ingerlékenység)
  • vagy intenzív fizikai aktivitás miatt növekedett meg magnéziumszükséglet,
  • általános közérzetjavítás és egészség-megőrzés, vagyis a hiány megelőzése is a cél,
  • netán már fennálló betegség: pl. cukorbetegség, szívbetegség miatt kell magnéziumot pótolni.

2. Milyen típusú magnézium-pótlásra van szükség?

Mindig ajánlott olyan jó minőségű magnézium-készítményt választani, amely könnyen felszívódik, könnyen fel tudja használni a szervezet. A szerves sók például jobban felszívódnak, mint a szervetlen sók. Keressük a megbízható  minőségű termékeket, ezért fontos előzetesen tájékozódni és olyan terméket választani, amelyet az egészségügyi szakemberek széles köre ajánl. Ismét csak: konzultáljunk, gyűjtsünk információt!

Hirdetés

Mit ajánlunk?

A Magnerot tabletta a magnéziumot orotát molekulához kötött állapotban tartalmazza.

A magnézium felszívódása fokozódik, ha szerves savakkal egyidejűleg juttatják a szervezetbe, mint a Magnerot tabletta esetében is.

A Magnerot tabletta magnézium-orotát-dihidrát tartalmú, vény nélkül kapható gyógyszer.

 

A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

 

Mag/H/2021-27 Lezárás dátuma: 2021.06.04.

 

3. Mekkora adagra van szükség?

Az egyes gyógyszerekben, étrend-kiegészítőkben található magnézium mennyisége rendkívül eltérő lehet. A tiszta magnézium (más néven elemi magnézium) ajánlott napi bevitele felnőtt férfiak esetében 400–420 mg, felnőtt nők esetében pedig 310–320 mg. Ez azonban életkortól, nemtől és egészségi állapottól függően változhat. A megfelelő adagolás az egyéni igényektől és a választott magnézium-kiegészítő formájától függ. Figyeljünk a termékben található tiszta magnézium mennyiségére: például 500 mg magnézium-oxid semmiképp nem egyenlő 500 mg tiszta magnéziummal. Azokban a termékekben érdemes bízni, amelyeken egyértelműen feltüntetik, hogy mennyi tiszta magnéziumot tartalmaznak.

4. Olvassuk el az összetevők listáját!

A magnézium-kiegészítők minden formája egyedi tulajdonságokkal és előnyökkel rendelkezik, egyesek jobban felszívódhatnak a szervezetben, mint mások. Emellett némelyik további összetevőket, például vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmazhat. Bár ezek a kiegészítő összetevők hasznosak lehetnek, fontos ellenőrizni, hogy más gyógyszerekkel vagy egészségügyi állapotokkal felléphet-e esetleges kölcsönhatás. A kalciumot tartalmazó magnézium-kiegészítők például zavarhatják bizonyos antibiotikumok felszívódását. Mindig olvassuk el a termékcímkét!

5. Vannak mellékhatások?

Bár a magnéziumot általában biztonságosnak tartják, néhány embernél mellékhatások jelentkezhetnek a magnézium-készítmény szedésekor. Ezek közé tartozhat a hasmenés, hányinger és a hasi görcs. De ezek is függhetnek a magnézium készítmény típusától. Fontos, hogy tisztában legyünk a lehetséges mellékhatásokkal és ha ilyesmit tapasztalunk, mindenképpen orvosi konzultáció javasolt!

Még ha a megfelelő magnézium-kiegészítő kiválasztása kihívást jelent is, a fenti kérdésekre adott válaszok segítségével megkönnyíthető a döntés. De ahogyan azt már eddig is sokszor említettük, fontos egyeztetni egészségügyi szakemberrel, orvossal, gyógyszerésszel, mielőtt bármilyen új kiegészítőt alkalmaznánk, különösen, ha valamilyen egészségügyi probléma is jelen van, vagy gyógyszereket kell szedni.

Legyünk tájékozottak, és válasszuk az egészséget és közérzetet legjobban támogató lehetőséget.

 

Kód: WPH/MB/2024-18. Lezárás dátuma: 2024.05.06.

Hivatkozások

  • de Baaij, J. H. F., Hoenderop, J. G. J., & Bindels, R. J. M. (2015). Magnesium in Man: Implications for Health and Disease. Physiological Reviews, 95(1), 1-46.
  • Institute of Medicine (US) Standing Committee on the Scientific Evaluation of Dietary Reference Intakes. (1997). Dietary Reference Intakes for Calcium, Phosphorus, Magnesium, Vitamin D, and Fluoride. Washington (DC): National Academies Press (US)
  • Rude, R.K. (2010). Magnesium. In: Coates, P. M., Betz, J. M., Blackman, M. R., Cragg, G. M., Levine, M., Moss, J., & White, J.D., eds. Encyclopedia of Dietary Supplements. 2nd ed. New York, NY: Informa Healthcare, 527-37.
  • Rude, R. K. (2012). Magnesium. In: Ross, A. C., Caballero, B., Cousins, R. J., Tucker, K. L., & Ziegler, T. R., eds. Modern Nutrition in Health and Disease. 11th ed. Baltimore, Mass: Lippincott Williams & Wilkins, 159-75.
  • Blancquaert, L., Vervaet, C., & Derave, W. (2019). Predicting and Testing Bioavailability of Magnesium Supplements. Nutrients, 11(7), 1663.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meggyogyulnek.blog.hu/api/trackback/id/tr718416359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása