Az ellenállóképesség 6 feltétele

immunrendszer_vedettseg_fertozes_ellenallokepesseg_kisebb.jpg

Hogy lehetséges, hogy még a legfertőzőképesebb betegségeket sem kapja el mindenki, és még az antibiotikumok és oltások felfedezése előtt sem halt bele mindenki egy-egy súlyos kórba? A kérdés napjainkban is időszerű, mitől függ, megbetegszünk-e, és ha igen, képesek vagyunk-e gyorsan meggyógyulni?

  1. A válasz velünk született

Az immunrendszerünk, amely szervezetünk védekező mechanizmusa, a fertőzés elleni védekezésben részt vevő sejtek, szövetek és szervek együttese. Lényege, hogy a szervezet megkülönbözteti a saját sejtjeit az idegen anyagoktól, és az utóbbiakat eltávolítja, elpusztítja. Erre még akkor is képes, ha korábban még soha nem találkozott egy bizonyos idegen anyaggal. Ezt nevezzük veleszületett immunválasznak.

  1. Szerzett immunitás

Ugyanakkor a gerinces élőlények, például az ember immunrendszere képes a tanulásra is. Ennek köszönhetően az immunrendszer működésének hatékonysága a sokszorosára nő, ha a szervezet már ismeri a kórokozót. Emiatt például bizonyos betegségeket csak egyszer kaphatunk el. Ezt „szerzett immunitásnak” nevezzük, és a kétféle immunrendszer együttműködése segít megőrizni a szervezet egészségét.

  1. Védőtápanyagok

De sem a velünk született, sem a szerzett immunitás nem elég önmagában, mert   egészségünk függ szervezetünk általános állapotától is. Például attól, hogy a védőtápanyagokból, vagyis a vitaminokból és az ásványi anyagokból eleget fogyasztunk-e. Persze legjobb, ha ezt kiegyensúlyozott táplálkozás útján zöldségekből és gyümölcsökből fedezzük. Ezek közül is kiemelkedő jelentősége van a C- és D-vitaminnak és a cinknek. Cinkhiányban csökken a szervezet ellenálló-képessége, így ha nagyon gyakran kapjuk el a náthát, akkor cinkhiány is állhat a háttérben.

 A jó D-vitamin ellátottság egyébként nem is annyira a táplálkozástól, mint a megfelelő időtartamú napozástól függ, megfelelő mértékben fedetlen testfelületen.

Hirdetés

Mit ajánlunk?

A cink fontos szerepet játszik:

  • az immunrendszer működésében,
  • a bőr épségének megőrzésében,
  • a sebgyógyulásban,
  • a pajzsmirigy működésében.

A Zinkorot 25 mg tabletta cinkhiány kezelésére javasolt cink-orotát-dihidrát tartalmú, vény nélkül kapható gyógyszer.

A KOCKÁZATOKRÓL ÉS A MELLÉKHATÁSOKRÓL OLVASSA EL A BETEGTÁJÉKOZTATÓT, VAGY KÉRDEZZE MEG KEZELŐORVOSÁT, GYÓGYSZERÉSZÉT!

 

Z/H/2021-27 Lezárás dátuma: 2021.10.22.

  1. Normális testsúly, egészséges táplálkozás

Az egészségtelen táplálkozás következtében jelentkező túlsúly és a felhalmozódó zsírszövet is fogékonyabbá tehet minket a fertőzésre. Ugyanis a testzsír az anyagcsere szempontjából nagyon is aktív szövet, gyulladáskeltő vegyületek forrása. Ezért fontos, hogy a megfelelő beviteli mennyiségek betartásával kerüljük el az elhízást.

  1. Stresszcsökkentés, pihenés

A folyamatos, hosszú időn át fennálló stressz rontja védekezőképességünket. Gyakrabban és súlyosabban betegszünk meg, ha nem tudunk lazítani, folyamatosan készenlétben állunk. De ugyanez a helyzet fizikai vagy szellemi túlhajszoltság esetén, vagy ha nem alszunk eleget. A stresszhelyzetekben termelődő kortizol hormon gátolja az immunrendszer működését. Ezért fontos a munka és pihenés egyensúlyát kialakítani és fenntartani, mozgással, relaxációval kilépni a stresszes helyzetekből, naponta 7 órát aludni.

  1. Mozgás

Látjuk, minden összefügg: ha nem mozgunk, valószínűbb, hogy elhízunk, stresszesebbek leszünk. Ugyanakkor egyes kutatások szerint a mérsékelt mennyiségű és intenzitású, de rendszeres mozgás önmagában is záloga az erős immunrendszernek. Például az edzés fokozza a makrofágok termelését, amelyek megtámadják a felső légúti megbetegedéseket kiváltó kórokozókat. A legújabb kutatások azt mutatják, hogy valós fiziológiai változások mennek végbe az immunrendszerben, mikor valaki testmozgást végez. Ilyenkor az immunitást segítő sejtek gyorsabban keringenek a véráramban, és képesek a vírusokat és baktériumokat is elpusztítani. A testedzés után pár órán belül a szervezet visszaáll a megszokott, számára normális ritmusra, ám kutatások szerint rendszeres testmozgással ez az immunserkentő időszak kitolható.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meggyogyulnek.blog.hu/api/trackback/id/tr2916736052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása