Valóban segít a cink megelőzni a cukorbetegséget?

2018 november 15 - Meggyógyulnék szerkesztő

vitaminok_kisebb_vagott.jpg

A válasz röviden: igen, de lássuk, miért és hogyan? 

A cink ugyanis segít az az inzulin térszerkezetének megfelelő stabilizálásában. Így áttételesen, de jelentős szerepet játszik a vércukorszint, vagyis a szervezet anyagcsere folyamatainak szabályozásában. Ha szervezetünkben nincs megfelelő mennyiségű cink, az inzulinválasz erőssége csökken, és a vércukorszint stabilizálása egyre nehezebbé válik. Ráadásul a cink az anyagcsere sebességét is befolyásolja: cinkhiány esetén, az anyagcserénk lelassul.

E mellett a cink kiemelkedő szerepet tölt be számos, enzimekhez kapcsolódó és hormonális folyamat támogatásában is. Ezek közül ki kell emelnünk a fehérjetermészetű enzimeket és a nukleinsavak (DNS, RNS) kialakítását. Cinkhiányban a sejtek nem képesek helyesen értelmezni a genetikai utasításokat.

Nélküle a sejteket határoló hártya sem elég erős, így a sejt nem tud megfelelően védekezni a káros hatásokkal szemben.

A cink testünk néhány egyéb hormonális folyamatát is szabályozza, például a termékenységet. Segíti az egészséges spermiumok kifejlődését, és védi őket a nehéz fémek okozta károsodástól.

A cinkhiány 10 jele:

  • pattanásos vagy egészségtelen bőr, például pikkelysömör, ekcéma
  • hajhullás
  • íz- és szagérzékelés hiánya
  • étvágytalanság
  • lassú emésztés
  • gyakori megfázásos betegségek
  • terméketlenség a férfiaknál
  • depresszió
  • pajzsmirigy-, növekedési zavarok
  • ingadozó, nehezen beállítható vércukorszint

 

Mennyi cinkre van szükségünk?

Napi ajánlott beviteli mennyiség 15-25 mg között mozog. Ez függ az életkortól, és attól is, hogy csak  napi pótlásról van szó, vagy a már kialakult cinkhiány megszüntetéséről.

Mit ajánlunk?

hirdetés

A vény nélkül kapható laktóz- és gluténmentes Zinkorot tabletta kiváló megoldás a cinkpótlásra.

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

Milyen táplálékok jelentik természetes forrását?

Táplálék 100 gramm

Cinktartalom mg

búzacsíra, búzakorpa

13-16

csirkehús

2,8

csicseri borsó

1,4

dió

2,25

földimogyoró

3

húsok

4,5-8,5

mogyoró

3,5

napraforgó mag

5,2

parmezánsajt

4

szardínia

3,5

teljes kiőrlésű kenyér

1,65

tej

0,75

tojás

1,1

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meggyogyulnek.blog.hu/api/trackback/id/tr9614373553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.