Fedezi táplálkozásod a magnéziumszükségletedet?

2018 szeptember 12 - Meggyógyulnék szerkesztő

 

eatingsalad2.jpg

A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag szervezetünk számára, életkortól, testsúlytól, nemtől és aktivitástól függően.

A számítás kiindulási pontja, hogy testsúlyunk minden kilogrammjára 4-6 mg-ot kell számolni, ez a napi szükségletünk. Ennek alapján egy átlagos aktivitású 60 kilós felnőttnek 240-360 mg magnéziumot kellene elfogyasztania, de ha sportol vagy terhes valaki, akkor arányaiban többet kell fogyasztania. Egyébként ugyancsak így van ez a fejlődésben lévő szervezetnél: a gyerekeknek is több magnéziumra van szükségük: egy 4-6 évesnek például 200 mg napi bevitel ajánlott.

Tehát ez alapján kiszámolhatod a napi beviteli mennyiséget, de hogyan lehet ehhez hozzájutni?

salads3.jpg

Alapjában véve zöldségekből, gyümölcsökből, magvakból. Ami nem is csoda, hiszen a klorofill – amely a zöld növények alkotórésze – magja komplex kötésű magnézium.

De lássuk, miben mennyi magnézium van, és bizony igyekeztünk a legfőbb magnéziumforrásokból válogatni:

Magnéziumtartalom (10 dkg) Mennyit kellene belőle enned, hogy fedezd a napi beviteli mennyiséget? (kg)
alma 5,10 mg 7,353
banán 27,10 mg 1,384
bab (főtt) 26 mg 1,442
borsó (főtt) 28,10 mg 1,335
datolya 43,40 mg 0,864
dió 158,7 mg 0,236
eper 13,30 mg 2,82
görögdinnye 11,6 mg 3,233
hagyma 10 mg 3,75
körte 7,20 mg 5,208
mandula 275,10 mg 0,136
mogyoró 162,3 mg 0,231
narancs 9,90 mg 3,788
őszibarack 9,20 mg 4,076
paradicsom 11,40 mg 3,29
paprika 10,1 mg 3,178
rozskenyér 40,6 mg 0,924
saláta 12,9 mg 2,907
spenót 80 mg 0,469
szőlő 8 mg 4,688
teljes kiőrlésű búzaliszt 138,3 mg 0,271
uborka 13 mg 2,885

 

Tehát – ha csak nem eszel meg naponta 7,5 kiló almát – vagy 3 kiló epret, akkor biztosan nem fedezed a napi magnéziumszükségletedet! Vagyis még akkor is pótlásra lesz szükséged, ha étrendedben dominálnak a gyümölcsök, zöldségek, hát még, ha nem sokat eszel nyers növényi táplálékokat.

Ráadásul napjainkra sajnos egyre csökken a növények magnéziumtartalma, és az élelmiszeripari feldolgozás is tovább ront ezen.

Hirdetés

A Magnerot tablettában a magnézium orotát molekulához kötött, mely biztosítja a magnézium jó felszívódását.

A kockázatokról és mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!

Nagyon fontos még az is a megfelelő magnéziumszint eléréséhez, hogy a napi magnéziumadagot több részletben érdemes bevinni, mert egyszerre csak a fele szívódik fel!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://meggyogyulnek.blog.hu/api/trackback/id/tr2714235831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.